Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2010 16:26 - Мястото и Времето на будните
Автор: sever Категория: Изкуство   
Прочетен: 6667 Коментари: 12 Гласове:
75

Последна промяна: 05.05.2012 23:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Време е да си раздам Кент Флош Роял-а и да отпразнувам Осъзнаването. Помня бях на 6 и яздех една пръчка навместо кон, когато разбрах, че смъртта е по-силна от живота, но само ако го отнеме в това време-пространство на материуса, когато човекът е близък и е част от съдбовността ти. Действието се развиваше в гробището на една планинска местност, а отпътувалият бе баща ми. Трябваше да порасна много бързо. Всички казваха, че съм мъдро дете. 
По-късно когато срещнах за втори път смъртта тя приличаше на Сън и искаше да ми отнеме друго, а не живота. Истината е, че никога не е капо - винаги отнася нещо или някой без оглед на ценността му за нас. И винаги е безвъзвратно. Но всъщност това е илюзия. Срещите със смъртта дават голям простор на несъзнателното да ни връхлети с цялата си мощ, да ни обели от обвивките до кокал и да ни посочи с пръст - Това съм Аз!
По-късно се срещнах отново с нея в онзи лиричен смисъл на "ние живеем истински само когато умираме от любов."
И така осъзнах, че наистина когато се влюбваме, страдаме или правим някого щастлив ние обменяме души. Само този, който може да проектира в себе си моето свръхсъзнателно и да го разчете би могъл да ми бъде огледало. Тогава се срещнах със смъртта на Илюзията и огледалата.
Осъзнах, че "Алиса в страната на чудесата" наистина е книга, описваща виденията на болен човек по време на епилептичните ми припадъци /майки ако обичате децата си не им четете братя Грим и Алиса/ и че да четеш Достоевски си е шизофренно отскачане от стената на собствената невъзможност да пробиеш по-навътре в себе си с любов. 
Май има много видове смърт. Повечето неестествени. Единствено смърт на душата няма. Тя е вездесъща и безсмъртна и в тази връзка харесва смъртта като портал към други измерения.
Бог не дарява безсмъртия, а само таланти. И си припомням как Моцарт чува само в една-единствена секунда цяла симфония и я написва, за да звучи тя през вековете 37 минути. Това е вертикалната чуваемост, която притежават поетите, композиторите, художниците озарени свише. Това, което американският физик Стивън Хокинг нарича imaginary time.
Никой не знае къде е тънката червена линия между смъртта и живота, любовта и приятелството, радостта и тъгата... освен ако не е буден.
"Буден наричам човека, който с разум и съзнание, познава себе си самия, своите най-интимни, безсъзнателни сили, подтици, слабости и умее да се съобразява с тях." /Херман Хесе/
Будни са хората, които сами създават правилата си. /по Р. Бах/
Будни са хората с Dasein по Хайдегер, тълкуващо-разбиращи правилността на своя свят.
Онези, които по Фройд, знаят триковете между секса и смъртта.
Онези, умеещи да казват ела в мен, защото Аз съм ти и Ти си аз.
Будни са още неспящите, които имат Дневник за сънищата си.
И онези, които умеят да управляват Ефекта на сянката, /по Юнг/ и ценят индивидуалността на Self-a по пътя към Хармонията си.
 





Гласувай:
75



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Каква будна умница си ти!
17.09.2010 08:32
Възхищавам ти се! Бъди и буди! )))
цитирай
2. анонимен - Самоцел
17.09.2010 08:34
Късно е да се чудя
подраних ли
и с колко.
Вече съм твърде буден,
за да приспивам болки.

Казвам, което правя.
Правя, което върша.
Ако ми искат,
давам.
Взимам, защото връщам.

Следвам посока само
ако и тя
ме следва
и не развявам знаме,
без да съм го отгледал.

Липсва ми нюх
за кръшкане
и за полезна орбита,
но не залагам
същност,
за да спечеля форма.

Като ранено бедствие
в близките
сто години
искам да съм причината
на собственото
си следствие.

цитирай
3. xxxx - Привет
17.09.2010 09:40
"Никой не знае къде е тънката червена линия между смъртта и живота, любовта и приятелството, радостта и тъгата... освен ако не е буден."
Ъъъ, а ние заспалите я знаем, така ли, тънката червена линийка?!! Ъ, :))

Завъртях се в идеята ти, огледах се от тук от там, и си се вкарах в мои си мисли. тенкс за което.
За едно не съм съгласен, тва с приказките. Мили майки, и татковци, четете приказките на братята Грим, а за Алиса можете да давате плей на триъгълника. Децата трябва да ръгат въображение, за да им е по пъстро в сивото. А и сега като се вкараме в епизода на ХЛАД, ква им е работата, я там да съ хващът за ина книга и дъ въргалят поглед по редовете. Ама ха, де гу давът тъй-въй.
Хубав ден, с мен без мен, все тая :p
цитирай
4. sever - parasol
17.09.2010 10:40
Прекрасен по презумпция, талантлив по рождение и дълбок като Марианската падина си... Красив е светът с хора като теб!!
Благодаря за този стих! ))
цитирай
5. sever - ххх
17.09.2010 10:46
Ако имат здрав разум няма да четат точно тези автори на малките си невинни дечица. /братя Грим са шизофреници/
Има за разказване прекрасни приказки - от Шарл Перо до бълг. народни приказки.
А когато научат азбуката децата трябва да четат Ларус примерно и библиотеката на хлапето, вж. тук: http://nav.blog.bg/izkustvo/2007/03/04/biblioteka-na-hlapeto.48679 с някои изключения и допълнения, според семейните ценности и традиции, най-общо казано. ))
цитирай
6. xxxx - И си държа на четвъртия Х :p
17.09.2010 11:16
Нали не ми намiрисва, че искаме да вкараме дечурлигата в някви граници тесни като раници?!
Ама и ти си една (готина си, спокойно)
Просто си размишлявам, и то на глас, ъхъ И си казвам, ету аку sever не беше прочела Алиса, как щеше да осъзнае всичко това :)
цитирай
7. sever - ххх
17.09.2010 11:52
натресоха ми я в детската градина и още тогава нещо ми куцаше в тази болна история ;))
иначе то - познанието те настига вездесъщо и навсякъде особено когато знаеш какво/какъв/каква не искаш да бъдеш.
що се отнася до библиотеката на хлапето на нав, ако всички хлапета се "ограничаваха" да прочетат толкова колкото той е успял, светът щеше да е същински Едем. ;))
цитирай
8. ka4ak - Това ти бях написал в предишен пост!
17.09.2010 12:55
" 1. ka4ak - Прекрасно съждение за простотата на щастието!:)))
22.08 20:07
Приятно съпреживяване с Вечността в потвьрждение на Хармонията за малцина Докоснати в Пътя на Съвършенната Любов!:)))))))"
Просто и със следващия ти пост,доразвиваш усещането ми,а с този вече го затвърждаваш!!!Приятно е когато срещаш живи в Хармонията на Безкрая!!!:)))))))
цитирай
9. sever - Много приятно!!
17.09.2010 15:10
ka4ak написа:
" 1. ka4ak Приятно е когато срещаш живи в Хармонията на Безкрая!!!:)))))))


"Плътта на живота и кръвта на познанието се срещат в раната на изкуството. Само в него двата абсолютни противника отиват да си отдъхнат и влизат в прекрасен, но краткотраен съюз. Защото и Истината, и Добротата ни измамиха: те ни обричат в служба на това, което стои по-високо от нас и ни превъзхожда: Интелектът обслужва принципа на вещите, Нравствеността - принципа на надменния вечен безстрастен идеал, а Равнодушната Идея става милосърдна към нас хората само ако ние й върнем страстта, която познанието й отне - и този, който днес може да възвърне страстта на познанието е само изкуството, вече не толкова като модус на културата, а като последния шанс за рехуманизиране на познанието, който може да избере една екзистенциална позиция. Само този идеал, който призовава към чувствата да размишляват, а размишлението да чувствува, за да се срещнат невъзмутимата идеалност с изтръпналата реалност в общуването на силите на прекрасното и логичното като познаващ живот и живеещо познание, е в състояние да примири в своя диумвират смъртно завраждувалите рационален патос и ирационален порив, а такъв е идеалът на изкуството. Само то е в състояние да върне интимността на понятията и да накара от цифрите и знаците отново да потече този екстаз на възвърнатия смисъл в живота, който са виждали в числата питагорейците и който навсякъде в разсъжденията е откривал Плотин."

"Бунтът на бездарниците" Материус Розенкройцер или Тимен Тимев
цитирай
10. shelter - Може би
19.09.2010 10:52
животът е на/д/грАда-та на смъртта, а смъртта - прошката за нея!?
цитирай
11. sever - много вероятно ))
19.09.2010 15:40
shelter написа:
животът е на/д/грАда-та на смъртта, а смъртта - прошката за нея!?


"Процесът на смъртта в материалния свят ти позволява да живееш."
цитирай
12. original - докато не срещнеш отражението си, незнаеш, че е красиво...
29.10.2010 17:58
"Онези, умеещи да казват ела в мен, защото Аз съм ти и Ти си аз."

:))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sever
Категория: Изкуство
Прочетен: 610265
Постинги: 75
Коментари: 802
Гласове: 18309
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930