Постинг
06.11.2010 11:56 -
Духа на Думите
Автор: sever
Категория: Изкуство
Прочетен: 13206 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 06.11.2010 12:04
Прочетен: 13206 Коментари: 6 Гласове:
92
Последна промяна: 06.11.2010 12:04
"Границите на моя език са границите на моя свят."
Витгенщайн
Нали сте чували онова твърдение, че "светът е съвкупност от обстоятелства"?
Езика или обекта-език, т.нар. метаезик е важно нещо за общуване с хората. Винаги съм твърдяла, че диалога се инициира от равнопоставени в интересите си хора. Другото е насилване на ролите, онези на Хомо Луденса в мигове на прозрачност.
Когато някой хули или въздига друг, то той първо хули или въздига себе си.
Значението на думите отдавна не значи това, което обозначават, а това което изразяват като емоционален подтик да изразиш себе си по най-добрия начин. Значението на думите зависи от начина, по който се употребяват в контекста на личната култура и познание, интелект и душевност.
Когато един интелект не е одухотворен, то той ползва думите като обикновен жонгльор и те нищо не казват на света. Което пак значи, че изразителят на думи говори предимно на себе си. Убеждава в нещо себе си или просто съгласува на обществено или друго място светоусещането за себе си.
Много често думите се употребяват и значат само в правилата на контекста и извадени от него губят смисъл и изказ по посока на значене.
От тук лесно стигаме до твърдението, че знанието се крие на върха на иглата или излиза, че обикновеният език е върха на философската мисъл, ако приемем, че носи заряд, който казва, а не само говори.
Успявам да проникна отвъд схващането, че знанието и измислянето му, се крие в думите толкова колкото те съответстват на някаква действителност, която отговаря на функциите на речта.
Истината е, че никой не представлява Действителността, но е в състояние в определени отрязъци от нея да представлява Себе-то си, изразено по уникален собствен начин.
Често метаезикът носи интуитивно прозрение и век назад и напред ще си остане носител на нашата най-вътрешна могия, защото "езикът - това не е "ergon", a "energeia", но най-много е “Organon”, с който хората реализират прекрасните си комуникативни отношения, намерения и любов, който се ражда развива и умира както всички други живи организми на планетата Земя, докато съществуват като форма и съдържание, въплатила Дух.
....................
Витгенщайн
Нали сте чували онова твърдение, че "светът е съвкупност от обстоятелства"?
Езика или обекта-език, т.нар. метаезик е важно нещо за общуване с хората. Винаги съм твърдяла, че диалога се инициира от равнопоставени в интересите си хора. Другото е насилване на ролите, онези на Хомо Луденса в мигове на прозрачност.
Когато някой хули или въздига друг, то той първо хули или въздига себе си.
Значението на думите отдавна не значи това, което обозначават, а това което изразяват като емоционален подтик да изразиш себе си по най-добрия начин. Значението на думите зависи от начина, по който се употребяват в контекста на личната култура и познание, интелект и душевност.
Когато един интелект не е одухотворен, то той ползва думите като обикновен жонгльор и те нищо не казват на света. Което пак значи, че изразителят на думи говори предимно на себе си. Убеждава в нещо себе си или просто съгласува на обществено или друго място светоусещането за себе си.
Много често думите се употребяват и значат само в правилата на контекста и извадени от него губят смисъл и изказ по посока на значене.
От тук лесно стигаме до твърдението, че знанието се крие на върха на иглата или излиза, че обикновеният език е върха на философската мисъл, ако приемем, че носи заряд, който казва, а не само говори.
Успявам да проникна отвъд схващането, че знанието и измислянето му, се крие в думите толкова колкото те съответстват на някаква действителност, която отговаря на функциите на речта.
Истината е, че никой не представлява Действителността, но е в състояние в определени отрязъци от нея да представлява Себе-то си, изразено по уникален собствен начин.
Често метаезикът носи интуитивно прозрение и век назад и напред ще си остане носител на нашата най-вътрешна могия, защото "езикът - това не е "ergon", a "energeia", но най-много е “Organon”, с който хората реализират прекрасните си комуникативни отношения, намерения и любов, който се ражда развива и умира както всички други живи организми на планетата Земя, докато съществуват като форма и съдържание, въплатила Дух.
....................
Ergon – дела
Energeia – дейности
Organon – средства (на гр. оръдие, устройство)
1.
original -
няма как да го изкажа по съ-:)
06.11.2010 12:13
06.11.2010 12:13
"Значението на думите зависи от начина, по който се употребяват в контекста на личната култура и познание, интелект и душевност."
"Езика или обекта-език, т.нар. метаезик е важно нещо за общуване с хората. Винаги съм твърдяла, че диалога се инициира от равнопоставени в интересите си хора. Другото е насилване на ролите, онези на Хомо Луденса в мигове на прозрачност."
цитирай"Езика или обекта-език, т.нар. метаезик е важно нещо за общуване с хората. Винаги съм твърдяла, че диалога се инициира от равнопоставени в интересите си хора. Другото е насилване на ролите, онези на Хомо Луденса в мигове на прозрачност."
ще излезе, че хваля себе си ;)))
"Светът е клопка от обстоятелства...."
цитирай"Светът е клопка от обстоятелства...."
"Границите на моя език са границите на моя свят."
Витгенщайн
Има изгреви, залези и вълнения, които спират дъха ти и оставаш без думи. Нима това са границите на света. Всеки поне веднъж в живота си е изпадал в ситуация за която не намира думи.
Където свършват думите започва музиката
Та доста теснички ми изглеждат границите на света на Витгенщайн.
Говори всеки човек, и всеки човек казва. Да не забравяме че 50% от комуникацията принадлежат на слушателя. Какво разбира той зависи от онова между ушите, между ребрата и между краката. И одухотворения интелект се старае да намира разбираемия за слушателя език и метаезик, развивайки своята емпатия, белким бъде разбран.
Който има уши ще чуе „блажени нищите духом”.
Границите, зад които думите стават излишни наистина са границите на света, но в един друг смисъл. От там светът започва. Ние, ползващите думите и техния дух, просто се мъчим да влезем в него.
Казано с две бездушни думи, чрез думите се мъчим да стигнем тишината на яснотата на самотата на душата. Другото си е „дрън-дрън”.
цитирайВитгенщайн
Има изгреви, залези и вълнения, които спират дъха ти и оставаш без думи. Нима това са границите на света. Всеки поне веднъж в живота си е изпадал в ситуация за която не намира думи.
Където свършват думите започва музиката
Та доста теснички ми изглеждат границите на света на Витгенщайн.
Говори всеки човек, и всеки човек казва. Да не забравяме че 50% от комуникацията принадлежат на слушателя. Какво разбира той зависи от онова между ушите, между ребрата и между краката. И одухотворения интелект се старае да намира разбираемия за слушателя език и метаезик, развивайки своята емпатия, белким бъде разбран.
Който има уши ще чуе „блажени нищите духом”.
Границите, зад които думите стават излишни наистина са границите на света, но в един друг смисъл. От там светът започва. Ние, ползващите думите и техния дух, просто се мъчим да влезем в него.
Казано с две бездушни думи, чрез думите се мъчим да стигнем тишината на яснотата на самотата на душата. Другото си е „дрън-дрън”.
Поради заетости в други сфери, ще ти кажа само да погледнеш Класическият триъгълник на Сосюр, а по-късно ще ти разкова представите една по една. ;)))
цитирайВсяка дума е точен математичен модел на Емоциото ни в контекста на изразената ни навън мисъл.
Хубав ти е Контрапункта. А аз някак навреме спрях да убеждавам света в моите истини.
цитирайХубав ти е Контрапункта. А аз някак навреме спрях да убеждавам света в моите истини.
и светът им зависи от интерпретацията на ума,
а езикът създава затруднения в комуникацията.
Божествено е неОпосредственото от думите общуване.
цитирайа езикът създава затруднения в комуникацията.
Божествено е неОпосредственото от думите общуване.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. O Mare E Tu
2. melody gardot
3. Ludovico Einaudi
4. Phildel
5. Vintage
6. Stacey Kent
7. Elena House
8. Lindsey Stirling
9. Il Volo
10. Noora Noor
11. Snatam Kaur
12. Armik
13. Maria Nazionale
14. Джаз
15. Diana Navarro
16. Maria Nazionale
17. Armik
18. Скрижали
19. Неаполитанката ми
20. Шърли Беси
21. Bliss
22. Nouvelle Vague
23. Carmen Cuesta
24. Joy Denalane
25. Enya
26. Postmodern
27. Danielle Licari
28. Карен Суоза
29. Lilly Goodman
30. Halie Loren
2. melody gardot
3. Ludovico Einaudi
4. Phildel
5. Vintage
6. Stacey Kent
7. Elena House
8. Lindsey Stirling
9. Il Volo
10. Noora Noor
11. Snatam Kaur
12. Armik
13. Maria Nazionale
14. Джаз
15. Diana Navarro
16. Maria Nazionale
17. Armik
18. Скрижали
19. Неаполитанката ми
20. Шърли Беси
21. Bliss
22. Nouvelle Vague
23. Carmen Cuesta
24. Joy Denalane
25. Enya
26. Postmodern
27. Danielle Licari
28. Карен Суоза
29. Lilly Goodman
30. Halie Loren